رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت یک ابزار نورپردازی ساده است که به طور معمول برای عکاسی های زیبایی، پرتره و عکاسی ماکرو استفاده می شود. رینگ لایت شامل تعدادی لامپ کوچک می شود که یک دایره تشکیل می دهند یا فقط به صورت یک لامپ فلورسنت دایره ای می باشد. هنگامی استفاده در عکاسی، رینگ لایت حلقه نوری جذابی رو داخل چشم سوژه ایجاد می کند. در عین حال نور یکنواخت، پراکنده و نرمی را منتشر می کند که به باعث از بین بردن سایه ها می شود. شما می توانید رینگ لایت را با استفاده از دوربین در وسط حلقه آن، روبروی سوژه قرار دهید.

همچنین رینگ لایت های کوچکتر می توانند برای عکاسی ماکرو روی لنز دوربین نصب شوند.

رینگ لایت برای چه کاری استفاده می شود؟

در بیشتر مواقع، عکاسی و فیلمبرداری کاربرد های اصلی رینگ لایت می باشند. شما می توانید از آن برای عکاسی پرتره، ماکرو و موارد دیگر که شامل تصویربرداری های نزدیک و با یک سوژه هستند، مانند عکاسی مد و لباس و عکاسی غذا نیز استفاده کنید. همچنین به عنوان ابزاری مناسب برای نورپردازی در فیلمبرداری داخل فضای بسته و ولاگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

عکاسان و فیلمبرداران عاشق رینگ لایت ها هستند. زیرا در حالی که سایه های شدید و خشن را کاهش داده، نور بسیار نرمی را اطراف سوژه ارائه می دهند. این ابزار می تواند سوژه شما را برجسته کند و خطوط صورت را به گونه ای که نور ناهموار نباشد از بین نبرده و تغییر ندهد، و آن را به ابزاری مناسب برای عکاسی پرتره و سلفی تبدیل کند.

رینگ لایت های LED از لامپ های سفید و گرم تشکیل شده اند که نور روز را در محیط داخل شبیه سازی می کند و رنگ پوست طبیعی سوژه را نشان می دهد. رینگ لایت های در اندازه های مختلف،‌ گاهی اوقات با نور قابل تنظیم و متناسب با هر نوع دوربینی موجود می باشند.

شما می توانید با استفاده از شکل حلقه داخل چشم سوژه متوجه بشوید که روبروی سوژه رینگ لایت قرار دارد. این حلقه داخل چشم بسیار چشمگیر است و سوژه را بسیار جذاب تر می کند، به گونه ای که به سرعت توجه بیننده را به چشم های سوژه جلب می کند.

همچنین اگر رینگ لایت تنها نور موجود در عکس باشد، متوجه هاله ای در اطراف سوژه خواهید شد.

در عکاسی ماکرو،‌ رینگ لایت ها در مقایسه با سافت باکس، نور متمرکز تری دارند. به طور همزمان، به اندازه کافی نور را در اطراف یک موضوع کوچک پخش می کند تا سایه ها را پنهان کند و جزئیات بیشتری را به نمایش بگذارد.

همچنین شما می توانید در استودیو در حالی که منابع نور دیگری دارید، از رینگ لایت به عنوان نور مکمل استفاده کنید. این کار تضمین می کند که شما به اندازه کافی نور ملایم دارید تا سوژه خود را سه بعدی تر جلوه بدهید.

در حالی که رینگ لایت ها برای عکاسی عالی هستند،‌ نور بسیاری خوبی برای فیلمبرداری نیز دارند. اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چرا یک سوژه با نور ثابت بهتر به نظر می رسند، ممکن است به این دلیل باشد که از رینگ لایت استفاده می کنند. رینگ لایت ها بدون شک بهترین نور برای ویدئو های یوتیوب می باشند، مخصوصا برای ولاگر ها و کسانی که محصول ها را بررسی میکنند.

تقریبا هر میکاپ آرتیستی در یوتیوب از یک رینگ لایت برای ویدئو های آموزشی استفاده می کند. زیرا بلافاصله جزئیات صورت را نشان می دهد و به نشان دادن رنگ واقعی پوست و محصولاتشان نیز کمک می کند. آنها به راحتی رینگ لایت را روبروی دوربین (یا گوشی موبایل) قرار می دهند و ویدئو ضبط می کنند.

انتخاب رینگ لایت

رینگ لایت ها را می توان همانطور که هست تهیه کرد، اما آموزش هایی برای ساختن رینگ لایت دست ساز نیز وجود دارد. اگرچه، به خاطر داشته باشید اگر می خواهید یک رینگ لایت برای ویدئو درست کنید، معمولا کار بسیار چالش بر انگیزی پیش روی خود دارید، زیرا شما باید انواع لامپ ها را بررسی کنید و برای اینکه مطمئن شوید رینگ لایت دست سازتان برای استفاده مکرر و طولانی مدت ایمن است، مواد لازم را تهیه کنید.

نکته مثبت استفاده از نور ثابت،‌ در مقابل فلاش که با هر بار شاتر دوربین نور را می تاباند، این است که انجام تنظیمات برای دستیابی به اثر و قدرت نور مناسب بسیار راحت تر است. سپس، رینگ لایت به شما کمک می کند انرژی را ذخیره کنید.

نکته دیگری که باید بدانید: قدرت و اندازه رینگ لایت ها متفاوت است. اگر شما حلقه قابل تشخیص را داخل چشم سوژه بخواهید، رینگ لایت بزرگتری نیاز دارید. اگرچه،‌ اگر بخواهید تصاویر کلوزآپ بگیرید، رینگ لایت کوچکتر به شما این افکت را می دهد. در مورد قدرت، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دیمر داشته باشد. شما به راحتی می توانید قدرت نور را بر اساس فاصله سوژه تا رینگ لایت تظیم کنید.

در آخر، دمای رنگ رینگ لایتتان را به خاطر بسپارید. حتی اگر تصمیم دارید که از طلق های رنگی برای ایجاد رنگ های شاداب تر استفاده کنید، به نور طبیعی نیز نیاز خواهید داشت. رینگ لایت ها معمولا در فلورسنت ها، نور سرد و گرم یا حتی نور سفید تند، به جای زرد گرم یا سفید روشن بهترین هستند.

چگونه از رینگ لایت استفاده کنیم؟

وقتی که سوژه آماده شد، به آسانی رینگ لایت را مقابل دوربین قرار دهید. چه از گوشی همراه استفاده می کنید یا چه از دوربین های حرفه ای تر، مطمئن باشید که لنز را درست در مرکز رینگ لایت قرار می دهید، بنابراین هر دفعه نورپردازی یکنواختی روی سوژه قرار دارد. از یک سه پایه یا گیره استفاده کنید تا دوربین و رینگ لایت را ثابت نگه دارند.

عکاسان معمولا از رینگ لایت در تنظیمات دیگر نورپردازی نیز استفاده می کنند که شما به آن نیازی ندارید.

اگر از نور ثابت استفاده می کنید، می توانید به راحتی قدرت و فاصله را با سوژه تنظیم کنید. با این کار، قبل از گرفتن عکس، جلوه مورد نظرتان را به دست می آورید. اگر از رینگ فلاش استفاده می کنید، می توانید چند تصویر تستی بگیرید تا تنظیماتی که باید اعمال کنید را پیدا کنید. درباره فاصله و قدرت نور فکر کنید.

در آخر، عکاسی با رینگ لایت را آغاز کنید و از نورپردازی یکنواخت در هر عکس لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *